Jsem zpět

09.08.2016 07:12

Po týdnu jsem zase zpět a chtěl bych Vás všechny uvést zpět do oběhu. Při mé zpáteční cestě jsem učinil dvě zastávky, které se hodí k tématice pravěku. První byla ve vesnici Nemétbánya v Maďarsku, kde se nachází známý bauxitový důl, poblíž kterého byly nalezeny četné svrchokřídové fosílie. Bohužel jsem ale na místo dorazil pozdě večer, takže jsem nestihl DinoExprescz, který jezdí až do lomu. Je i s výkladem. Přesto jsem ale byl štastný, že jsem místo navštívil, protože jsem zde nalezl něco, co se velmi podobá zubu. Podle velikosti úlomku bych si typl, že se jedná o zub sladkovodního mosasaurida rodu Pannoniasaurus. Vesnička vydělává na slavném bauxitovém dolu a je velmi malebná. V souvislosti s touto návštěvou bych ještě chtěl rozjet menší projekt s oficiálním názvem Maďarská křída. Zde bych popsal většinu živočichů ze souvrství Csehbánya. Pokud k tomu máte jakýkoli dotaz, vůbec mi nevadí když mi napíšete na email.


Mojí další zastávkou byl Dinopark a Zoopark Vyškov. Pokud se chcete dostat do obou z nich, tak musíte nastoupit v Zoo do DinoExpresu, který Vás zaveze za město přímo do dinoparku. Dinosauři a jiná pravěká zvířata (Dunkleosteus, Edaphosaurus, Pteranodon, Liopleurodon, Repenomamus) jsou zde zasazeni do hustého lesa. Připadáte si trochu jako v lesním antarktickém porostu před 106 miliony let. Je zde i hvězdárna a velmi zajímavá dráha DinoBike. Je to vlastně šlapací lanovka, která Vám ukáže výhled na většinu prehistorických tvorů. Myslím, že tento dinopark opravdu stojí za shlédnutí. Podobně pěkným je i Zoopark ve Vyškově. Je zde sice většina zdomácnělých zvířat, ale také velbloudi (dromedáři i dvouhrbí), lamy, pštrosi, nanduové a bude se zde také stavět australský pavilon.


DinoPark a ZooPark Vyškov