Proč byl Liopleurodon větší než dnešní odhady

17.05.2015 15:39

...Aneb skutečný fortel Kronosaura            

 

 Podle nejnovějších odhadů byl masový mořský zabiják Liopleurodon ferox dlouhý asi 7 až 10 m. Většina lidí věřila v délku 25 m, která byla uváděna v dokumentu Putování s dinosaury. Sám připouštím, že jsem celkem dlouho věřil v tyto rozměry, po té jsem se dozvěděl že byl asi 10 m dlouhý, byla to pro mě těžká rána. Sám jsem však začal pracovat na novém výzkumu. Prof. Tarlo uvádí, že délka lebky pliosaurů tvořila 1/7 z celkové délky těla. Bylo proto spočítáno, že jeho délka se pohybovala kolem 6,3 m na základě nejdelší nalezené lebky, která měřila 1,26 m. Já jsem ale vypočítal, že jeho délka se pochybovala nejméně kolem 8,82 m, což je podle vědců nejvyšší možný údaj. Fragmenty jedné jeho lebky navíc poukazují na její délku kolem 1,54 m. Podle mých výpočtů by se tedy délka tohoto jedince měla pohyovat kolem 10,78 m. Také jeho příbuzný Kronosaurus má velice podivný údaj vzhledem k délce lebky. U jeho lebky se pohybovala délka kolem 2,5 m. Délka však byla stanovena na pouhých 9 m. Podle mých výpočtů by se tedy délka pohybovala kolem 17,5 m (sám ale uznávám, že střízlivější odhad je asi kolem 14-15 m). Tyto odhady přesto zpochybňují teorie o délce těchto titánů moří. Buď jsou tedy délky lebek na celou délku menší než 1/7 nebo musíme znovu prodiskutovat odhady délky jedněch z nejnebezpečnějších tvorů všech dob.

 

Piště pokud máte svůj názor